måndag 27 juli 2015

Amandas och Emelies koftor med veck, completed!


I februari fick jag frågan om jag kunde tänka mig att sticka två koftor från Garnstudio till mitt kusinbarn och hennes kusin efter att de sett bilder på Dinas kofta här på bloggen. Som du förstår blev svaret ja. Men två koftor tar tid, speciellt om de stickas med stickor 3,5 mm, ganska exakt 2 och en halv månad styck. Nu är de i alla fall färdiga och levererade och som det verkar så blev tjejerna nöjda med dem, till min förtjusning. :) 


Färgkombinationen är den som anges i originalmönstret. 


Mönstret i sig är ett väldigt feminint mönster som följer kroppens former. Den är stickad från sida till sida i rätstickning och vilket kan göra det svårt med längden eftersom den måste bestämmas direkt vid uppläggningen. Formen skapas med hjälp av kilar som görs med förkortade varv.


Även om koftorna är exakt likadana i grunden, medium för båda, så valde tjejerna att ha olika knappar till sina respektive. Det gör att det blir lite olika karaktär, trots allt. Knapparna har jag köpt via tyg.se och du kan hitta dem HÄR och HÄR


Det bör tilläggas att som tack för hjälpen så har tjejerna tagit bilderna själva. :)

/Ulrika 

2 kommentarer: