måndag 4 juli 2011

Kai-mei, Completed!

Så här ser Kai-mei ut när den är klar! Mönstret är designat av Cookie A och om du är intresserad av att sticka just dessa sockor, kan du hitta mönstret i boken Sock innovasion. Jag har stickat dessa i Alpaca med färgen mörk lime.


En mer detaljerad bild av mönstret som löper över foten...

... och så här ser hälen ut på nära håll.

Och slutligen - Kitchener stitch! Jag har faktiskt ingen aning om vad det heter på svenska, men om någon råkar ha den kunskapen så uppmanar jag dig att dela med dig. :)

/Ulrika

3 kommentarer:

  1. Sockor ska vara snygga på foten, det är ju ändå den delen som syns mest. De här sockorna har allt: snygga delatljer, fantastiskt stickade och en läcker färg.

    Mycket skickligt!

    //A

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar mönstret jättemycket och utförandet blev jag faktiskt också väldigt nöjd med. /Ulrika

    SvaraRadera