onsdag 4 januari 2012

Lisas Top hat-helmut

"Hej du! Detta låter förmodligen jättekonstigt men... Skulle jag kunna få lägga in en beställning på en mössa, en Top hat-helmut, för en vuxen? Jag tycker att de är helt underbara!"
Det finns bara en männsika i hela världen som kommer på idén att hon skulle vilja ha en bäbismössa i vuxenstorlek och det är min kompis Lisa. Människor som kan tänka utanför ramarna borde bli ännu fler så den här vuxenanpassade hjälmhuvan är en hyllning till henne. Varsågod Lisa, så här blev den! :)

Rött och lila, som sig bör! :)

Den karaktäristiska hjälmhuveformen som täcker pannan och öronen.

 Ja, du kanske kom ihåg att jag gjort denna typ av mössa för inte allt för länge sedan, till en något mindre kille...?

Med en del anpassningar och upprepningar (jag repade faktiskt upp mössan tre gånger) så blev den till slut färdig, och nu hoppas jag innerligt att den kommer att passa uppdragsgivaren.


Masen får visa hur fin mössan är bak.

 Tänk så spännande en snodd kan vara! :)

 /Ulrika

2 kommentarer: