lördag 18 juli 2015

V Junkie i Crazy Zauberball


När socksuget gör sig påmint är det inte på något sätt illa att ha ett nystan Crazy Zauberball i färg 2254 till hands. Jag valde att göra mönstret V Junkie från Alice Yus bok SOCKTOPUS 17 Pairs of Socks Worth Showing Off. För dig som inte kollat in den boken - GÖR DET!!! :)


Sockorna är stickade med stickor 2,5 mm och jag valde att kapa längden (en omgång hålmönster) på foten då mediumstorleken som jag stickade annars hade blivit för lång. Ett nystan på 100 g gick åt för båda sockorna. 


Utmaningen för mig i detta mönster var hälen. Jag har aldrig tidigare gjort en häl med förkortade varv, men det var inte alls svårt och resultatet blev riktigt bra. Och i vanlig ordning har jag gjort en kitchener stich för tån, min absoluta favorittå. 


/Ulrika 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar