torsdag 25 augusti 2011

Hooded pullover, Completed!


Fan vad snygg du är...



Jag vet inte till vem meddelandet var riktat, men jag kanske i det här fallet får ta åt mig, för jag är i skrivande stund ägare till en alldeles ny och fin tröja! :)



Över ärmarna och hela ryggen löper en stor fläta. Här kan du se vänster ärm. 


Nej, det är inte kristusstatyn i Rio de Janeiro. It's just me in my new pullover. ;)


Mönstret är hämtat HÄRIFRÅN. Jag har laborerat en del med garnet och stickstorleken och hela experimentet resulterade i Eskimo som jag stickat med storlek 8. 


På framstycket knäpps tröjan ihop med knappar. Jag hittade några begagnade i gömmorna som fick komma till användning.








Avslutande detaljbilder av det avlutade projektet. :) Lägg märke till den, vad jag tycker, skitsnygga resåren. 

/Ulrika 

5 kommentarer:

  1. Den är verkligen skitsnygg!

    SvaraRadera
  2. Även denna kreation blev fantastiskt vacker. Jättesnyggt!!!!!! både tröjan och modellen som bar upp tröjan.

    SvaraRadera
  3. Fan vad sygg du är! ;)

    SvaraRadera