torsdag 24 februari 2011

Björns Twisted completed!

Då var sockorna äntligen färdiga! :)  Efter ungefär en veckas stickuppehåll (Jag har varit ute i världen igen och flugit denna gång. Ombord på flygplanen får man ju inte ha med sig stickningen då den tydligen är emot flygsäkerheten och en fara för de andra resenärerna...), så fäste jag ikväll den sista tråden.
Bilden, eller rättare sagt storleken, är visseligen något missvisande, då jag inte har lika stora fötter som Björn, killen som ska bära dem och som du kan se på bilderna nedan, har. Men pösiga var de faktiskt väldigt mysiga också.
Det roliga med dessa sockor är att Björn, i egen hög person, faktiskt har bidragit med några maskor, strax efter hälen på högersockan, dock med aningens assistans, men handlaget fanns där ...

... speciellt med hjälp av lite bryggda varor! :)

/Ulrika

Skrivet av Annika och Ulrika 30 juli 2010 klockan 23:42

3 kommentarer:

  1. Jomen visst kan du flyga med stickningen. Byt till stickor i trä el. bambu, så funkar det utmärkt. Syns inte på röntgen. Vet inte om de säger nåt om de skulle göra en kontroll och hitta stickningen, det har jag inte varit med om. Men jag har suttit och stickat på många flygningar utan att få kommentarer från kabinpersonalen. Tycker det är ett alldeles gräsligt spill av tid om man inte skulle kunna sitta och sticka på planet, eller hur? :)

    SvaraRadera