måndag 26 augusti 2019

Zweig - en familje-KAL



Den här lilla familje-KAL:en tar sin början i Oslo. Jag var där tillsammans med min man på semester och gjorde ett måstestopp på Pickles och Vaerbit. En massa Merino tweed följde förstås hem och ett sandfärgat strösselgarn från sistnämnda affär, som också blev en present till vår mamma. Väl hemma med presenten frågar hon mig vad hon skulle kunna göra med garnet och jag visar henne Zweig. Och där var det kärlek vid första ögonkastet. :) Där och då lovade jag support i engelskstickandet, men blev minst lika sugen, som också min syster blev och vi bestämde att vi skulle sticka mönstret tillsammans - en familje-KAL helt enkelt. :)



Och resultatet...

Kropp: Pickles merino tweed
Ok: Sandnes strössel


Kropp: Drops Alpacka
Ok: Vaerbit sandfärgat tunt ullgarn


Alla har vi gjort vissa små justeringar för att passa våra individuella önskemål. Något extra varv här och där, någon tightare ärm, någon kortare mudd...


Men alla är vi supernöjda med våra Zweigor!!! :)

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar