fredag 29 april 2011

Mattias Starstruck

Till skillnad från de flesta andra mössor jag har stickat, så börjar man denna från toppen och arbetar sig nedåt. Jag valde att sticka den på strumpstickor och det var ett smidigt alternativ visade det sig.

Modellen heter Starstruck.

Den första delen av mössan är liksom vriden kan man säga. Hålen hänger med hela vägen ner, en liten juste detalj kan jag tycka.


För att spexa till mössan ytterligare valde jag två olika grå nyanser i ett randat mönster.

Ett stycke på väg...

Om vi säger så här - garnet är inte köpt idag.


Tvättråden kanske mest gäller stjärnan som kanske smutsar ner den. 30 grader gäller och medelvärme på strykjärnet, det är ok att kemtvätta men klorblek den inte.

En enkel resår, dock inte så enkel att maska av, då jag gjorde om den tre gånger. Trägen vinner!


 Och där har vi resultatet, inte på ett fjäll, men på en balkong. Den fick duka som substitut denna gång.


//Annika

4 kommentarer:

  1. Hade inte Mattias haft öron hade han smilat runt!! =)
    Mycket mycket tjusig och den kommer att bäras med Stolthet och Glädje!
    (fast jag tror inte det är möjligt att tvätta i 30° på fjället...)

    SvaraRadera
  2. Stolthet och glädje låter ju trevligt, sen undrar man ju hur det ser ut när någon smilar runt. ;-)

    Hoppas på en personlig leverans i sinom tid.

    //Annika

    SvaraRadera