fredag 17 juli 2015

Persian slippers

Eftersom en del restgarner fanns kvar efter Achilles Heal, Crazy Zauberball i färgen Papagei från Schoppel Wolle,  ville jag göra ett lite mindre projekt, och en sparad favorit i Ravelry var dessa Persian slippers från designern Jenise Hope. En lite rolig, låg modell som passar alldeles utmärkt att dra på fötterna efter en barfotadag, kanske efter ett bad eller en kväll på balkongen. 


Crazy Zauberball är en verklig garnfavorit, och då ska sägas att jag har lite svårt för självrandande garner. Med detta garn får de här söta tofflorna ännu en dimension, tycker jag.


Jag stickade i den största storleken eftersom jag inte använder rekommenderat garn utan ett grannare och med tunnare stickor. Jag fick prova mig fram till rätt storlek, och efter två försök fick jag till det. 

Paret går snabbt att färdigställa och det är ett roligt projekt som en gärna kan sticka ;) mellan med. 

Det här var inte sista gången jag stickar ett par av dessa! :)

//Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar