måndag 10 september 2018

Bridget



Ett plagg är inte färdigt förrän man har fotograferat det (om dessa sockor har väntat på sin tur i flera veckor på hyllan), men det är inte alltid så lätt att få till en bra bild, speciellt inte när ett av barnen vill vara med framför kameran. :) Några bilder blev det i alla fall av socken Bridget från boken Op-Art Socks. 

Sockan är slätstickad med två färger - rosa Opalgarn och lila Drops fabel print. När man stickar med flera färger tycker jag att en viss del av elasticiteten försvinner, men passformen blev ändå väldigt bra. Sockorna speglar varandra och det ger en härlig optisk effekt. Färgerna för mina tankar till 80-talet. :)


Trots att jag stickat massor av sockor så är det faktiskt första gången jag gör en sådan här häl. Hälen stickas som en tå, kan man säga, ut från att den övriga sockan stickas som en tub. 


Som vanligt stickar jag med stickor 2,5 mm. Jag tycker ju om att sticka i grant garn. :)

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar