torsdag 12 januari 2012

Mammas våffelmössa, part 1


Jag är, som säkert många av er bloggläsare, uppvuxen i ett hem där stickning varit en naturlig del. Ja, ibland har det varit vansinnigt stickande medan det stundtals har varit av en mer avslappnad karaktär. Detta har gjort att restgarnsparken hemma hos mina föräldrar vuxit sig enorm genom åren, så i julas, när jag var hemma och firade placerade mamma en restgarnspåse i min famn och sa att hon börjat frysa om öronen i den tunnare mössa som jag tidigare stickat henne. Det var svårt att missa den hinten, så just nu är alltså en mössa, lite tjockare sådan, på gång. Jag hittade också ett spänne som jag tänkte använda till denna, min egen våffel-hitte-på-mössa. Lite till är kvar och just nu har jag lagt upp för att göra en kant eller mudd eller vad man ska kalla det. Den hade jag tänk sticka under kvällens Online stickkafé på Facebook. Kanske syns vi där. :)

//Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar