tisdag 24 januari 2012

Att döda en stickning

Det är den lyckliga morgonen till en ond dag, ty idag ska en socka dödas av en lycklig kvinna...

Ok, min litterära flirt med Stieg Dagerman kanske inte var så lyckad, inte heller mitt tappra försöka att sticka 2luvcrew. Min 2luvcrew får härmed förvandlas till nystan igen. Jag inser att garnet inte kommer att räcka till det jag ville sticka och jag har inte möjlighet att skaffa mer, så det får helt enkelt bli ett annat projekt i stället. Och jag är tillbaka till ruta noll - what to do?

 Efteråt är allting försent.. Efteråt är sockan nystad och ligger stilla i en tygpåse... 
/Ulrika

2 kommentarer:

  1. Puh, så länge den dödade stickningen återanvänds är de välan ganska lugnt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, självklart kommer den att återuppstå och få nytt liv, men än vet jag inte vilken metamorfos den kommer att genomgå. :) /Ulrika

      Radera