tisdag 7 augusti 2018

April

För några år sedan stickade jag Engineered seam sweater, men blev liksom inte att använda den så mycket. Därför bestämde jag mig, under skid-VM i vintras, när jag ändå var hemma med ett sjukt barn, att den tröjan skulle få avsluta sin existens till förmån för en annan. 


Denna andra blev April av Isabell Kraemer

Då tänker ni kanske: har hon verkligen inte stickat klart den tröjan förrän nu?! Sanningen är den att jag har stickat klart den för länge sedan, men eftersom den aldrig blev fotad har den fått ligga. Sen kom sommaren... Den är ju trots allt stickad i ull och det har varit lite för varmt för att bära denna under denna sommar. Garnet är ett två-trådigt ullgarn från Ice-yarns, färgen vet jag inte om finns längre, men den är grön och lite melerad.


I nacken finns denna lilla söta detalj. Jag valde att placera en röd knapp där för att ytterligare markera detaljen. 


Garnet är tunt och det blir en trevlig effekt att välja olika färger på linnet under, även om jag bär svart på fotot. 


I det ursprungliga mönstret är ärmen lång, men jag har valt att göra en sommaranpassad tröja med kort ärm med några avslutande varv resår. 



Så nu under sensommaren kommer ni garanterat att få se mig bära denna supermjuka och härligt ärtfärgare tröja. Supernöjd! 

//Annika
#maskardu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar