lördag 3 maj 2014

Lauren - Completed!

Låt mig presentera Lauren




Bland alla saker jag gillar här i världen så är assymmetri en av dem. Den här enkla designen av kofta med dess enkla linjer och oväntade detaljer är förstås knäppt på sidan, och det var därför jag fastnade för den när jag sticksurfade runt på internet på jakt efter ett bra mönster. 



Hela koftan är stickad i ett stycke vilket för mig är en fördel då jag starkt ogillar att montera mina stickade alster. Inte heller tycker jag om att fästa trådar, men men... det är ju trots allt en indikator på att arbetet snart är färdigt och man får börja använda sina plagg. :)



Jag har stickat tröjan med stickor 5 mm och i resåren tightade jag till det med 4 mm. Jag valde att sticka hela tröjan i dubbelt Drops Alpaca färg 2923, lingul.  Det gick åt tolv nystan och då gjorde jag tröjan lite längre än beskrivningen angav.  



Här är en detaljbild på flätningen, som jag tidigare sagt så har jag gjort en extra rapport. Jag gjorde även ärmarna längre, så att de blev hellånga i stället för 3/4. Knapparna är skänkta från en garderob fylld med knappar. En mycket fantastisk garderob! :)

/Ulrika 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar