söndag 29 november 2020

Lunenburg Pullover i Pickles merino tweed


Vad ska jag sticka nu? Frågade jag mina vänner, när den förra tröjan var avmaskad och stickorna nakna. Det strömmade in förslag i den pågående chatten, bland annat Lunenburg Pullover från Amy Christoffers. Jag fastnade nästa direkt för oket som påminner aningens om bohussticking. Egentligen stickade jag klar denna för ett par månader sedan, men inte förrän idag har jag fotograferat den. Det har mest berott på att det varit för mörkt och tråkigt väder. Men idag var det finfint och jag fick hjälp! :)


Jag har haft en lång förälskelse i Pickles merino tweed så garnvalet var enkelt. Däremot var inte färgkombinationen helt given från början, men landade i denna. Brun botten, och sedan en lek med blått, grönt, vitt och gult i oket. 


Hela tröjan är stickad med rundstickor i storlek 3,5 mm i storleken M. Och nu kan jag äntligen börja använda den publikt. Heja mig! :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar