lördag 7 maj 2016

Wendel

Kanske är detta par Wendel en present, kanske är de det inte, vi lär bli varse. Hur som helt är Wendel ett roligt mönster att ta sig an. Ett enkelt, men roligt!


Jag har förkortat foten med en rapport från ursprungsmönstret för att storleken skulle passa och jag har gjort en annan tå än vad mönstret angav. Jag tror dock inte att formgivaren General Hogbuffer gråter floder, denne går själv från sitt eget mönster i mönstret vid ett flertal tillfällen. 
En närbild på hälen.

Jag har valt att sticka paret i DROPS Fabel i färgen Guacamole. Sockorna blev onekligen lite galna, dels med färgvalet och dels med strukturen. 

Som jag skrev tidigare gjorde jag om tån och stickade denna med vriden slätstickning i stället för två ränder som skulle löpa ut på tån. Jag är nöjd med min variant, den slutar dessutom med kitchener stitch. 

Kika gärna på Ulrikas jeansblå Wendel HÄR!

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar