söndag 4 oktober 2015

Wendel i jeansblå Admiral



Jag har under hösten stickat på en kofta till en gammal kurskamrat och god vän, men då det dröjde innan jag fick knapparna till tingesten så passade jag på att starta ett sockprojekt så länge. Och den som hängt med här på bloggen under åren har ju förstått att det här med sockor är lite av min passion. Så, jag råkade visst sticka som tusan och bli klar med dessa igår kväll. :) 

Och då kanske du undrar hur det gått med koftan. Jo, det har gått alldeles utmärkt, den är faktiskt också färdig, monterad och fäst. Och jag hoppas kunna fotografera den under dagen, men jag behöver lite hjälp för att få till det.  Så förhoppningsvis kommer bilder inom kort. 


Åter till Wendel. Wendel är ett gratismönster som legat i mina favoriter på Ravelry ett tag och jag har nu fick en liten sticklucka över så var det just det mönstret som poppade upp. Jag gillade enkelheten i det och gav det en chans. HÄR hittar du mönstret. 


Samtidigt hade jag ett passande garn att använda mig av i gömmorna - Admiral från Schoppel Wolle, färgen heter 4993 Jeans. Jag stickade sockorna med 2,5 mm strumpstickor men gjorde dem något kortare än mönstret angav, dock passar de till mina 39:or till fötter. 100g (ett nystan) räckte till dessa och då blev det 15 g över när jag var färdig. 

/Ulrika 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar