onsdag 25 februari 2015

Amanda och Emelies koftor med veck, part 1

"Hej, jag och Amanda såg bilden på Dinas kofta och tyckte den var superfin, finns det någon möjlighet att lägga in beställningar på en sådan?"

När mitt kusinbarn och hennes kusin frågar om en sådan tjänst, går det inte att tacka nej. Snarare är det en ynnest att få hjälpa till. Så under de senaste dagarna har jag fixat med garn, dels från den lokala garnaffären och dels från en internetbutik, då den lokala inte hade allt som behövdes för projektet. Så allt är egentligen fixat för att dra igång, om det inte vore för stickorna, som jag insåg att jag lånat ut för stunden. Så i morgon ska här inhandlas nya. 

Här börjar i alla fall arbetat med att göra två, likadana, koftor.


På köksbordet

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar