onsdag 11 december 2013

The cowl before you

Jag har stickat i världens snyggaste garn, om du frågar mig - Crazy zauberball olive.
Och vad har jag då stickat, jo en cowl, en liten halsduk om man så vill. Mönstret kommer du att kunna hitta som gratismönster här på bloggen och på Ravelry.

Eftersom garnet är så otroligt fint, ville jag inte sticka strukturer som förvirrar. Så jag har valt att göra en lång mudd i mosstickad resår.

Det här är verkligen ett användbart plagg, speciellt nu när snön faller och kvicksilvret vandrar neråt i termometrarna. 

Jag har valt gula knappar, eftersom jag ville att knapparna skulle synas ordentligt. Dessutom gjorde jag inte mindre än nio knapphål, just för att knapparna ska få bli den där detaljen ögonen fastnar vid.

Och visst blir man både lite snyggare och lite galnare i den?






//Annika














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar