onsdag 18 april 2012

Grannens Puff Daddy, part 1



Som jag antydde igår så har jag ett nytt projekt på gång - Puff Daddy - och igår fick jag också två härvor garn att ta mig an. Den ena härvan har förvandlats till ett gigantiskt nystan, medan det andra för vänta på sin förvandling ett tag till. 


Jag visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp maskorna för att det ska bli en så elastisk kant som möjligt så jag har testat med några olika tekniker. Ovan är det som Pickles kallar midlertidig opplegg, men jag tyckte det blev för tight när jag väl började sticka, så jag beslutade mig för att testa den varianten som presenteras nedan i stället. 





Nu har jag stickar ca tio varv med mossticking och jag tror att jag behåller kanten som den är. Arbetet stickas med stickor 10 mm så det bygger väldigt snabbt. Hur som helst, mer stickning blir det till kvällen, eller kanske till morgondagens frukost... :)

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar