måndag 1 januari 2018

Hannas turkosa mössa


Så här vid årsskiftet så sitter jag och ser tillbaka på alla saker jag stickat under året. De absolut flesta sakerna har jag fotodokumenterat, men inte alla. Vissa saker har jag bett dem jag stickat till att dokumentera och skicka över en bild, då jag tycker att det är lite roligare att se den riktiga bäraren i plaggen, men inte alltid har jag fått någon. 

Mössan på bilden har jag stickat till en av mina absolut bästa vänner, som jag tyvärr inte träffar så ofta längre. Hon ville ha en turkos mössa med skärm och mössan skulle vara lite baggy. Jag misslyckades med uppdraget. Jag fick helt enkelt inte till någon bra skärm, men skickade över den här mössan i alla fall (Tror ändå den föll i god jord). Stickad i Drops Fabel i färg nummer 105 turkos och med stickor 3 mm. Som tur var hade jag tagit några egna bilder.


Jag har free-stajlat mössan så därför kan jag inte återge mönstret i den här posten. Jag har använt mig av ett enkelt hålmönster som skruvar sig över mössan och skapar lite struktur i stället för att sticka den helt slät. 


/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar