söndag 31 december 2017

The country of socks


Kanske är det inte svårare än att en har en tanke om att göra ett par reto-sockor och så gör en ett par. Mönstret har sedan en tid tillbaka funnits att ladda ner på Ravelry. Har du inte sett det kan du kika HÄR! Jag har i vanlig ordning stickat med strumpstickor 2,5 mm och garnvalet kan du se i mönstret. 


Jag har använt mig av intarsiateknik för att kunna dela upp färgerna på fotens ena och andra sida. Här får ni även en närbild av hälen som är stickad med förkortade varv. 



Du kanske undrar varför bilderna är tagna i somras men blir publicerade först nu. Svaret är enkelt; efter att jag stickat sockorna kom jag på att jag ville skriva ner mönstret. Så jag stickade ett par till för att kunna göra det och det tog en stund... 

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar