måndag 27 juni 2016

Yllebyxa till tygblöja


Om du hängt med här på bloggen så har du tidigare sett att jag stickat ett par yllebyxor som används som fuktbarriär för tygblöjor. Om inte kan du klicka HÄR! Nu har jag gjort ett par till. 

Denna gång har jag valt att sticka i ett tweedgarn med stickor 3mm och jag har löst utgått från en bild och improviserat därifrån. Byxan bygger på en grov resår och en kil som ökas på på framsidan och ben med samma grova resår. 

Jag valde att brodera barnets namn på rumpan i korsstygn. Jag är egentligen ingen person som broderar, men detta är riktigt kul, faktiskt. 


Under denna finns nu en limpvikt vikblöja och den sitter riktigt bra. Nu ska byxan bara köras in ordentligt så att den står emot eventuella olyckor. 

/Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar