onsdag 1 augusti 2012

Jag glömde ju berätta...

... att jag shoppat lös på Drops garnrea - vilken miss! :)



Hur som helst, när den lokala garnleverantören behagade ha semester under rean så skickade jag efter garn över nätet. Trist, men jag kände inte att det fanns så många andra val om jag ville handla med 30% avdrag. Dock vill jag påpeka att jag helst vill handla av de lokala handlarna så att de har en chans att överleva mot de stora jättarna. Och snabbt gick det, som tusan! Garnet ovan är Drops Muskat och färgen är nr 21 Rost.  Garnet ska bli en kofta, men den kommer jag att återkomma till i senare blogginlägg, så häng med framöver. 



I samma beställning ingick även ett gäng Drops Cotton Viscose nr 19 Mörkgrå som enligt medbeställaren ska bli en kofta från Garnstudio. 

/Ulrika 

4 kommentarer:

  1. Fina färger! Jag själv var hos min LYS o handlade Drops Muskat, fick tyvärr inte den färgen jag egentligen ville ha, något åt ceris/rött... Blir litte avis på din färg! :-o Så det blev en fin grön ist. Skall också göra en kofta. En spetsstickad... Blir grejjer det...:-D
    Hälsn Anita Svanér från FB Stickcafét! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är supernöjd med färgen! :) Hoppas du kan få tag på DIN färg vid ett annat tillfälle. Jag tycker ju att kofta kanske kan vara det bästa plagget (förutom sockor då...) att sticka och ha på sig. Så jag hejar på dig och vill gärna se hur din kofta blir när den är färdig! :) /Ulrika

      Radera
    2. Det kan dröja, då jag är en inbiten sockstickerska o nybörjare på allt annat, men ja har tränat på pyttar så nu inbillar jag mej att ja ska fixa en spetskofta. ;-D. Bild kommer då så småningom! :-D
      Anita.

      Radera
    3. Kanon! Ser verkligen fram emot det! :) /Ulrika

      Radera