onsdag 11 juli 2012

Lace and cable socks står först i kön

Säga vad man vill om vädret som varit under de senaste dagarna. Onekligen är det en mycket fruktbar stickvariant av det i alla fall. :) Så fruktbar att jag hunnit sticka ett par Lace and cable socks från boken Socks from the toe up - essential techniques and patterns from WENDY KNITS

Ni kanske kommer ihåg att jag för ett tag sedan gjorde en utflykt till Ostbiten i Granhammar och där fick med mig några garnvänner hem. Inte? Kolla här! Och det är alltså min ena härva av Colinette 100% Merino i färgen Kummin som förvandlats, med hjälp av stickor 2,5 mm, till dessa sockor som på bilden nedan står först i kön till Svenska dansbandsveckan i Malung



För det kanske är så enkelt att en veckobesökare till detta evenemang efter några dagar på dansgolvet skulle behöva slå in sina fötter i dessa tingestar. Jag kommer själv att ta några väl intränade dance moves under veckan och testa om de kommer att behövas! :)
Står på tå och tittar in på det som under kommande vecka kommer att fyllas med dansbandskultur...


... så då är det väl bara att kliva in...
... eller snurra in, kanske? :)

Nedan följer ytterligare ett gäng bilder, om du vill titta lite närmare då dessa Lace and cable socks. Var så god! :)












Förresten... då det raskt infann sig en intressent till sockorna, så passade jag på att skänka bort dem. Så kan det gå. :)


 /Ulrika 



2 kommentarer: