lördag 21 juli 2012

Garninköp - Lanett

Jag känner till att många köper sitt garn, billigt, från butiker lokaliserade i andra länder, långt bort. Garn som snabbt transporteras till dig och med företagens 24h-garanti knackar budet på redan nästa dag. Men jag betalar gärna en extra krona för att få komma in i den lokala garnboden, känna och lukta, klämma och begrunda. Så är det när man kliver innanför dörrarna i Vivis garnbod på Holarna i Malung.

Så här är det, vissa mönster utmärker sig i mängden och jag har hittat ett sådant. Nu är ni bra nyfikna på vilket det är, men jag ska hålla er på halster en liten stund till. Först tillbaka till mitt besök i garnboden där jag införskaffade vad jag kommer att behöva framöver - garn!





Ett garn i merinoull...

...i tre olika färger - orange, brun och beige. Dessa kommer förhoppningsvis, jag håller tummarna (men bara bildligt), bli en kofta.

Ni, kära bloggläsare, kommer att få ta del av mitt arbete framöver.

//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar