söndag 3 juni 2012

I died and went to heaven



"I died and went to heaven" var meddelandet när jag skickade ovanstående bild som MMS till min syster och medskribent i bloggen. Och stället är, om inte himmelriket, i alla fall nära nog. Men hur hamnade jag här då, kanske du undrar kära läsare? Jo, allt började i morse med alldeles för få plusgrader, alldeles för mycket regn och alldeles för mycket tid över till ingenting. Då kläcktes idén om att åka på utflykt till gårdsmejeriet Ostbiten som ligger i Östra Granhammar för att köpa ost och av bar det i riktning västerut, och vilse som sjuttsingen åkte vi också, eftersom vi tyckte det var aningens fegt med GPS. Dock blev vi tvugna att falla till föga och till slut hittade vi fram. :)



Ok, köpa ost, men garnet då? Jag hade sedan tidigare kollat in hemsidan och på den såldes garn från djuren på gården så jag passade på att fråga efter det och det visade sig att källaren dolde en skatt. Här fanns allt! Allt från naturfärgade garner från djuren på gården till återbrukat garn från PET-flaskor. Verkligen allt!

 Garn överallt :)


Med mig hem fick jag inte bara två fantastiska ostar (en Per-Åke och en 2,5 år lagrad Evert) utan även dessa två kompisar. 


På gården fick man även fika. Katten passade på att krypa upp och kela medan en kopp te inmundigades tillsammans med morotskaka som självklart var gjord på gårdens råvaror (allt förutom florsockret påpekade kvinnan som förestod gården). 


Mina två nya kompisar: Först är det en härva Colinette i färgen Kummin som är i 100% merino och sist är det en härva MANOS silk blend i färgen 2330 (olivgrön helt enkelt) i 30% silke och 70% Merino extra fine wool. Vad det ska bli av dessa vet jag inte än med säkerhet, och du, kära läsare, får förstås komma med förslag. :)

/Ulrika 

6 kommentarer:

  1. åååh Manos- favorit garn :-) vilken lycka <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer bli kanon! :) Dock har jag inte bestämt vad jag ska göra med det än... /Ulrika

      Radera
  2. Wow, vilket underbart ställe. Där hade jag verkligen trivts. :D Garnerna var jättesnygga. :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan verkligen rekommendera stället om du har vägarna förbi närkeslätten. :) /Ulrika

      Radera
  3. Både garn och ost - klart det är himmelriket! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad säger man - den bästa kombinationen! :)

      Radera