söndag 13 maj 2012

Acer Cardigan, part 2


I går satt jag och rättade (jag vet att det är fel ord, men jag känner att jag vill vara lite fel idag så jag behåller det) nationella prov hela dagen (Skrivdelen för Svenska B tar fööööör lång tid...) och för att motivera mig bestämde jag att efter varje färdigrättat prov skulle jag få sticka ett varv på föreliggande koftprojekt. Det gick så bra att jag i skrivande stund bara har fyra kvar. :) 


Så här ser mönstret ut på lite närmare håll. Det bör tilläggas att jag idag inte har rättat några prov alls utan bara suttit ute på balkongen och Limpopostickfikat med grannen. Denna aktivitet genererar också varv till projektet. :)

/Ulrika 

6 kommentarer:

  1. Herregud vilken snygg tröja det kommer att bli och till den mycket vackra modellen som kommer att bära denna kofta till sommaren. Kram, Mamma. Gillar dig!

    SvaraRadera
  2. Mammor är alltid så nyanserade i sin kritik! ;) /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Balkonghäng är ändå för trevligt! /grannen

    SvaraRadera
  4. Sandra Gröndal16 maj 2012 kl. 21:07

    Superfin kofta! Men jag har en fråga om ett av dina tidigare projekt Kai-mei sockorna. Jag har börjat på dem och har stickat hälen och plockat upp maskor i sidan men jag kommer inte vidare och undrar nu om du kanske kan hjälpa mig? Du får jättegärna maila mig i sådana fall så kanske de kan blir klara :-)
    Tack på förhand!
    Sandra
    sandra_grondahl@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar med att tacka så mycket - kul att du gillar det jag gör. :) Nu till Kai-mei... men det får du läsa i din mejl. :) /Ulrika

      Radera